artekaria

Euskal Herriko
Artearen ataria

aktualitatea

Artium museoak Alex Reynolds-en Palais (2020) bideoa aurkezten du, museoko bildumarako berriki erositako lana

Palais obrak Reynoldsek Bruselako Justizia Jauregian barrena egindako ibilaldi batzuk dokumentatzen ditu, eta Z Aretoan aurkezten da, Palais, del pie al ojo a la mano, 10'37" izeneko diptikoarekin batera. Diptikoak bideoaren sekuentzietako bat erakusten du paperera transkribatuta.

artium-museoak-alex-reynolds-en-i-palais-i-2020-bideoa-aurkezten-du-museoko-bildumarako-berriki-erositako-lana
Alex Reynolds. 'Palais', 2020. Fotograma baten detailea

| 8 de Noviembre 2025

Euskal Herriko Arte Garaikidearen Museoak, Artium Museoak, Alex Reynolds (Bilbo, 1978) artista eta zinemagilearen bideo-lan bat gehitu du Bilduma, ikusgai programara, museoko ondare-funtseko piezak txandaka eraikineko toki desberdinetan erakusgai jartzean duena. Palais (2020) lanean ―Bilduma Partekatua programari esker sartu da lana Museoaren biduman―, Alex Reynoldsek Bruselako Justizia Jauregian barrena oinez egin dituen ibilaldi batzuk dokumentatzen ditu, lehen pertsonan. Bideorekin batera, Palais, del pie al ojo a la mano, 10'37" (2022) diptikoa jarri da ikusgai, jauregi barruan grabatutako hartualdietako baten transkripzioa, arkatzez marraztua paper gainean.

Palais (2020), Eusko Jaurlaritzak sustatutako Bilduma Partekatua programaren baitan erositako lanean, Alex Reynoldsek (Bilbo, 1978) XIX. mendeko eraikin bat zeharkatzen du, Bruselako Justizia Jauregia, Leopoldo II.aren erregealdian 1883an inauguratua. Bere garaiko arkitektura-proiekturik erraldoiena izan zen Europan. 26.000 m²-ko kupula Bruselako hiri-paisaia zabalean gailentzen da. Estatuko boterearen, ordenaren eta legearen sinboloa da; eta erakundeen burokraziaren, pisuaren eta kontrolarena ere bai. Eraiki zutenean, auzo oso bat eraitsi zuten, Marolles izenekoa, eta milaka pertsonak alde egin behar izan zuen bertatik etxea utzita.

Reynolds gorputz erraldoi horretan barneratzen da, bere kamerari galdera bat balitz bezala helduta, bere korridore, igogailu eta bulegoetan barneratzeko, han sortzen diren soinuak erregistratuz: ur-tantak, oihartzunak, arnasa, bere oinen arrastaka. Jauregiaren handitasunean, espazio objektibo izateari utzi eta organismo bizi bihurtzen da, usaintzen duena, pitzatzen dena, eta egilea digeritu, eta ikusten duena.

Reynoldsek sartu-irten klandestino hori gorputz-esperientzia bihurtzen du, hitzik gabeko elkarrizketa gorputzaren eta zeharkatzean aktibatzen denaren artean. Espazioan zehar, eskala aldatuz doa. Horrela, arkitekturak berak izaki ñimiño bihurtzen du artista noizbehinka, eta, beste batzuetan, sabaia ukitu arte hazten du. Egileak proiektuaren hasieran kokatzen duen 2017ko testu performatibo batean, honako joera hau jasotzen da: "... ñimiñoa naiz", "... baldarra naiz", "... oso altua naiz". Eraikina eta artista erlazionatuta daude elkarren arteko urratze, arreta eta susmo prozesu batean.Palais keinu poetikoa eta aldi berean keinu politikoa da: artistak pitzadura bat sartu du botere-espazio horretan, entzuten, behatzen duen gorputzarena, erakusten duen opakutasuna argitzera ausartzen dena.

Bideoarekin batera, Palais, del pie al ojo a la mano, 10'37" (2022) diptikoa aurkezten dugu museoko Z Aretoaren sarreran: paperean egindako arkatzezko bi marrazki dira, Bruselako Justizia Jauregian grabatutako hartualdi bakoitzaren transkripzio sorta baten parte direnak. Artistak eraikinean barrena oinez egindako ibilbideak eskura pasatzen dira, eta eskutik paperera, irudien bisualizazioa ―hots, begia― tarteko. Seriea diptikoetan antolatuta dago, eta diptiko bakoitza sekuentzia beraren bi berrikuspen dira, sekuentzia berarenak izan arren marrazki desberdin bana sortzen dutenak. Palais-en, beraz, ezinezkoa da ibilbide bera bi aldiz egitea.

Alex Reynolds (Bilbo, 1978) artista eta zinemagilearen lana gure harreman- eta afektu-moduen etengabeko esplorazioa da, bereziki hizkuntza zinematografikoaren bidez adierazten direnean. Besteak beste, Guggenheim Bilbao Museoan, Caixaforum Bartzelonan edo Tabakaleran egin ditu erakusketak. Haren filmak BFI London Film Festival, FIDMarseille edo Documenta Madrid jaialdietan proiektatu dira. Ganteko KASKeko irakasle gonbidatua da.

Museoak berriki erosi dituen bi pieza horiek Z aretoan egongo dira ikusgai gaurtik 2026ko urtarrilaren 4ra arte, Bilduma, ikusgai programaren barruan. Bildumako obra esanguratsu batzuk aldian behin tokiz aldatzea eta toki desberdinetan erakusgai jartzea da programa honen helburua.


bogolanfiniaren-herentzia

Bogolanfiniaren herentzia.

Maliko emakumeen ondarea

Palacio Kondestable jauregia (Iruñea, Nafarroa)

Desde el 05 de Noviembre 2025
Al 11 de Enero 2026

lurraren-arteak

Lurraren arteak

Guggenheim Bilbao (Bilbo, Bizkaia)

Desde el 05 de Diciembre 2025
Al 03 de Mayo 2026

etorkizun-ezeztatua

Etorkizun ezeztatua

Iruñeako Zitadela (Iruñea, Nafarroa)

Desde el 01 de Octubre 2025
Al 11 de Enero 2026

topaketen-dardara-artistikoa-iraunaraztea

Topaketen dardara artistikoa iraunaraztea

16 de Nov. | Uxue Rey Gorraiz [BERRIA.eus]

Iazko Iruñeko Topaketetan plazaratutako gogoeta artistikoetan inspiratutako sei obra jarri dituzte ikusgai Baluarten, gune hori pentsamendurako eta sorkuntzarako "erresonantzia kaxa" bihurtzeko asmoz. Erakusketa azaroaren 29ra arte izanen da ikusgai.

erakusketa-integratzailea

Erakusketa integratzailea

14 de Nov. | Ismael Manterola Ispizua [BERRIA.eus]

Gutxien espero duzun erakusketak generoaren parekidetasun aldetik egokia izateagatik harritzen zaitu. Ezusteko polita izan nuen Bartzelonako Miró Fundazioan ikusgai dagoen Miró eta Estatu Batuak erakusketa bisitatzerakoan.

ez-dakizuna-egitea-ez-dakizunarekin

Ez dakizuna egitea, ez dakizunarekin

14 de Nov. | Iñigo Astiz [BERRIA.eus]

Azken bost urteetan sortutako eskulturak bildu ditu Angel Bados artistak Bilboko Carreras Mugica galerian. Jorge Oteizaren oihartzuna eta Europako artea ez ezik, arabiar kultura ere izan du sorkuntzarako solaskide.

firenzek-fra-angelicoren-birbalorazioa-proposatzen-du

Firenzek Fra Angelicoren birbalorazioa proposatzen du

12 de Nov. | Olivier Tosseriren artikulutik itzulia [JdA]

Italiako azken hirurogeita hamar urteetan egin den lehen atzera begirako erakusketak baieztatzen du fraide margolariari Berpizkundeko iraultza artistikoan egotzitako rola.

alfonbretan-kontatutako-gerra

Alfonbretan kontatutako gerra

07 de Nov. | Enekoitz Telleria Sarriegi [BERRIA.eus]

Erakusketa berezi bat jarri dute Donostiako Nomada dendan: ‘Balak ehuntzen, bakea amesten'. Afganistango emakumeek ehotako alfonbrak dira: tankeak, hegazkinak, misilak eta granadak dituzte apaingarri gisa.

gastu-publikoak-eta-onura-pribatuak

Gastu publikoak eta onura pribatuak

07 de Nov. | Haizea Barcenilla [BERRIA.eus]

Gure lankide bat doktorego tesi baten defentsarako epaimahaia prestatzen ibili da. Hiru lagunek osatzen dute: EHUko irakasle batek, estatuko unibertsitate bateko beste batek eta Berlingo unibertsitate bateko batek. Hiruren agendak ikusi ostean, defentsa azaroaren 18an egitea erabaki zuten, eta, lau asteko epearekin, bidaiak antolatzen hasi ziren.

Artekaria

El poratl del arte en Euskal Herria

Este es el portal creado por la red ZAPART. Con ARTEKARIA queremos dar visibilidad a la increíble riqueza artística e infraestructural de nuestro pequeño territorio vasco (Euskal Herri osoa). De hecho, nos parece que en un espacio tan reducido donde se encuentran tantos museos (Artium, Oteiza, Oteiza, Artes de Bilbo, Guggenheim…), centros de arte (Uharte-zentroa, Tabakalera, Bilbaoarte…), salas públicas y privadas (Didam, Zitadela, Bastero, Ospitalea, fondations), galería de arte tradicional o de artistas... con tantas programaciones y obras de artistas visibles, la visualización de este conjunto no es fácil. Hemos creado este portal para ayudar a resolver esta falta.

Artekaria

La red de l@s artist@s profesionales de Euskal Herria

Zapart tiene como objetivo conectar, promover el trabajo y defender los derechos de l@s artist@s profesionales que viven y trabajan en Euskal Herria (en los seis territorios historicos que son Araba, Bizkaia, Gipuzkoa, Lapurdi, Nafarroa y Zuberoa).