artekaria

Euskal Herriko
Artearen ataria

aktualitatea

Uharte Zentroak Ekoiztu 2025.II-rako 6 artista aukeratu ditu

Jorge Sevillano Sola, Maria Hidalgo, Sofía Mendiondo, David Mutiloa, Araitz Urbeltz eta Clara Aguilar dira ebaluazio-batzordeak onetsi dituzten artistak. Uharte Zentroko Ekoiztu 2025.II deialdiak egonaldi eta baliabide programaren osagarri diren praktika artistikoen garapena bultzatzeko helburua du.

uharte-zentroak-ekoiztu-2025-ii-rako-6-artista-aukeratu-ditu

| 2025eko Maiatzaren 6a

Ekimenak ekoizpen artistikoa sustatu nahi du, arte-esparruko eragileen arteko harreman, lankidetza eta ikerketa prozesu gisa ulertuta.

Uharte Zentroakbi modalitateetarako deialdia ebatzi du. Estudio modalitatean 3.000€-ko hiru laguntza, 2025eko abuztutik abendura bitartean Uharte Zentroan lan egiteko espazioa, baliabide teknikoak, ebaluazio-batzordearen laguntza eta ekoitzitako lanaren erakusketa publikoa. Baliabide modalitatean, 1.000€-ko hiru laguntza proiektu bakoitzeko, 2025eko lehen seihilekoan Uharte Zentroko baliabide teknikoak erabiltzeko aukera eta zentroko taldearen laguntza proiektua garatzeko.

Ebaluazio-batzordea, Pablo Marte, Manuela Pedrón Nicolau eta Huarte Zentroko lantaldeak osatu dute.

Estudio modalitateko aukeratuak

Jorge Sevillano Solaren...Eta zaldiak lasterka aritu ziren zaldiak zirela ahaztu arte // …y los caballos corrían hasta olvidar que eran caballos

Proiektu honek identitatearen izaera likidoa esploratzen du, hitzen eta gauzen arteko tentsiotik abiatuta. Material poetiko queer-cuir bidez, hitzak beste materialtasun batzuetara eramatea proposatzen du, eskultura-gorputza hartzen duten objektu eta irudien bidez.

Jorge Sevi (Zamora, 1997) arkitekturan formatutako artista da, hitza eta irudiaren arteko elkargunean lan egiten duena.

María Hidalgo Nietoren Distantziaren urdina // El azul de la distancia

El azul de la distancia metraje heredatu baten dekonposizio zinematografikoa da, eta haren transmisioa arautzen duten estrategiak aztertzen ditu. Memoria, zatiketa, opakutasuna eta gardentasunaren arteko tentsioa ikertzen du, narrazioen eraikuntzan duten eragina aztertuz.

María zinema, idazketa, instalazio, performance eta erritualen arteko praktikak uztartzen ditu, bestearekin konektatutako zinema ireki eta intuitibo bat sortuz.

Sofía Mendiondoren Oso ondo nekien egin behar nuena. Botoia sakatu besterik ez. // Sabía muy bien lo que debía hacer. Era tan simple como apretar un botón

Gorputzaren eta hura eutsi, isolatu edo arautzeko diseinatutako egituren arteko harremana esploratzen du. Eskultura-praktika batetik abiatuta, edukitze eta gainezka egitearen arteko tentsioak gidatzen du lana. Materialen iragazkortasuna eta lanaren galtzeko aukera arakatzen ditu. Ametsaren eta fikzioaren bidez, lanari jarraipena ematen dio aurreikusi gabe.

Sofía Mendiondo (Argentina, 1991) artista bisuala eta psikologo klinikoa da. 2018az geroztik arte garaikidean formatzen ari da eta 2023an Hangar cia. (Lisboa) eta Glogauair (Berlin) egoitzetan parte hartu du. UBA, Argerich Ospitalea, Huarte Zentroa eta UPV/EHUko ikasketak ditu.

Baliabide modalitateko aukeratuak

David Mutiloaren Izenik gabe // Sin título

Proiektu honek materiaren eraldaketa, denboraren igarotzea eta gizatiarraren hutsaltasuna aztertzen ditu. Aurretik hasitako ikerketa batean oinarrituta, risografia bidez offset inpresioan egindako pieza grafikoak eta argitalpen txikiak sortzea proposatzen du.

David Mutiloa (Iruñea, 1979) ibilbide artistiko zabal eta nazioartekoa du, bere lanak eguneroko bizimoduak, artxiboak eta apropiazioaren inguruan ardaztuta daude.

Araitz Urbeltzen Nekrologika // Necrológica

Necrológica artista-liburu modura egituratutako argi-kutxa sorta bat da. Argiaren kolorea, gardentasuna eta ikusizko dramaturgia lantzen dira, amaiera iragartzen duten landare-sasi baten bidez. Denborazko mugetan mugitzen den espazio bat, iragankorra betiereko bihurtzen denean.

Araitz Arte Ederretan, eszenografian eta grabatuan formatua da, eta artearen eta hezkuntzaren arloko irakaskuntzan aritzen da.

Clara Aguilarren Leiendek zutaz hitzegingo dute // Hablarán de ti las leyendas

Paisaiaren ihesari buruzko ikerketa- eta sorkuntza-proiektua da hau. Mugalariaren irudiaren bitartez, ustea eta fikzioa tartekatzen dituen narrazio bat eraiki nahi da, non norbanakoa ingurunearekiko menpe geratzen den, eta gorputzaren eta paisaiaren arteko elkarrizketa sortzen den. Ez da egia gordetuak agerrarazteko asmoa, baizik eta haien misterio beretan behin eta berriz sakontzea.

Clara Aguilar artearen historialaria eta eszena sortzailea da. Bere jardun artistikoa teoriaren eta sorkuntza esperimentalaren arteko gurutzagunean kokatzen da, hizkuntza hibridoak baliatuz: hitza, gorputza, bideoa eta instalazioa. Bere lanetan, memoriaren eta artxiboaren inguruko galderak jorratzen ditu, baita gorputzaren eta historiaren arteko harremanak edo espazio liminalen esperientzia ere.


erretratu-intimoa

Erretratu intimoa

Pilar Belzunce

Txillida leku (Hernani, Gipuzkoa)

2025eko Ekainaren 05etik
2026ko Abenduaren 26ra

sakkaku

Sakkaku

Kike Balentzategi

Noaingo Kultur Zentroa (Noain (Elortzibar), Nafarroa)

2025eko Abenduaren 04tik
2025eko Abenduaren 31era

etorkizun-ezeztatua

Etorkizun ezeztatua

Iruñeako Zitadela (Iruñea, Nafarroa)

2025eko Urriaren 01etik
2026ko Urtarrilaren 11era

degasek-eginiko-eta-orain-arte-ezagutu-gabeko-margolan-bat-autentifikatua-izan-da

Degasek eginiko eta orain arte ezagutu gabeko margolan bat autentifikatua izan da

Abe. 05 | JdAren artikulutik itzulia

Michel Schulman, XIX. eta XX. mendeetako margolanen adituak, Edgar Degas artistaren margolan berri bat autentifikatu duela jakinarazi du. Artistaren garai italiarrekoa litzateke, 1856 eta 1860 artekoa. Margolana, adituak sortutako Edgar Degasen katalogo arrrazoinatu digitalizatuan sartu da. Egiazko bertsioa bilduma partikular batean dago.

lehen-erdia

Lehen erdia

Abe. 04 | Garazi Ansa [BERRIA.eus]

MAIDER LOPEZ. UKITU | Non: Donostiako Tabakalera zentroan. | Noiz arte: 2026ko otsailaren 1era arte.

esanguratsu

Esanguratsu

Abe. 04 | Haizea Barcenilla [BERRIA.eus]

Guggenheim museoan, Maria Helena Vieira da Silvaren margo eder baten aurrean nengoela, etorri zitzaidan galdera burura: zergatik ez du erakusketa honek berrireki Bilboko Arte Ederren Museoa, Georg Baselitzenak egin beharrean?

bonnat-helleu-museoa-berriz-ireki-dute-hamalau-urtez-hetsi-ondoan

Bonnat Helleu museoa berriz ireki dute, hamalau urtez hetsi ondoan

Aza. 28 | Xalbat Alzugarai Etxeberri [BERRIA.eus]

Obren kalitate "paregabea" azpimarratu du museoko zuzendariak. XV. mendetik XIX. mendera bitarteko artisten obrak erakutsiko dituzte bertan. Herriko etxeko oposizioak irekiera kritikatu du, eta "gardentasuna" galdegin.

oroitzapen-zatikatuak

Oroitzapen zatikatuak

Aza. 27 | Jone Rubio Mazkiaran [BERRIA.eus]

Rut Olabarria. Trukatua eta inperfektua. | Non: Bilboko Rekalde aretoan. | Noiz arte: otsailaren 15era arte.

ondare-deserosoa

Ondare deserosoa

Aza. 27 | Ismael Manterola Ispizua [BERRIA.eus]

Iraganak utzitako ondarea, materiala edo immateriala izan, ez da beti ederra. Kontzeptua bera, azken urtetan asko erabiltzen eta entzuten bada ere, berri xamarra da, ez da beti hor egon eta aldatzen da toki batetik bestera.

euskal-paisaiak-erromantizismotik-gerraostera

Euskal paisaiak Erromantizismotik gerraostera

Aza. 27 | Maddi Iturriotz Alkorta [BERRIA.eus]

1861etik 1996ra bitarte margotutako 50 artelan bildu dituzte Arabako Arte Ederren Museoan. Paisaia genero gisa hartu, eta euskal margolanetan nola garatu den aztertu dute. 'Hurbileko paisaiak' izena du erakusketak, eta apirilera arte izango da ikusgai.

cristobaldik-balenciagara

Cristobaldik Balenciagara

Aza. 25 | Mikel Elkoroberezibar Beloki [BERRIA.eus]

ntziagak egindako jantziek ba al dute zerikusirik Balenciaga etxeak egun egiten dituenekin? Elkarrizketa bat badago, baina sotila, Balentziaga museoko erakusketa batean ikus daitekeenez. "Kontzeptualki lotura handiak daude", Igor Uriaren arabera.

Artekaria

Euskal Herriko Arte ataria

ZAPART sareak sortutako ataria duzu hau. Gure euskal lurralde txikiak duen artista eta azpiegitura aberastasun harrigarriari ikusgarritasuna eman nahi diogu Artekariarekin. Izan ere, hain eremu ttipi batean hainbeste museo (Artium, Oteiza, Arte Ederretakoak, Guggenheim…), arte zentro (Uharte zentroa, Tabakalera, Bilbaoarte…), areto publiko zein pribatu (Didam, Zitadela, Bastero, Portalea, Ospitalea, fundazioen aretoak…), galeria pribatu tradizionalak eta artistenak… hainbeste programazio eta artista lan ikusgai eta denbora berean ikusgarritasun oso zaila dagoela iruditzen zaigu. Horren konpontzen laguntzeko sortu dugu atari hau.

Artekaria

Artista profesionalen sarea

Zapart sareak Euskal Herriko sei lurralde historikoetan bizi eta lan egiten duten artista profesionalen saretzea eta horien lana sustatzea eta eskubideak defenditzea du helburu.