Artelan itzaliak berpiztuz
Jose Ramon Amondarain pintoreak 'Bularka begira' erakusketa antolatu du Eduardo Txillida, June Crespo eta Cristina Iglesiasen obrekin, besteak beste. Ikusgai dago Zarauzko Photomuseum museoan, abuztuaren 31ra arte.

27 de Agosto 2025 | Aingeru Odriozola Beitia [BERRIA.eus]
Arteadituek artelanak erosieta bilduma bat osatzeko zaletasuna dute, baina obra horiek, gehienetan, gutxi batzuen esku geratueta ez dira jendaurrean aurkezten. Hori da, hain zuzen ere, Fernando Garate eta Estrella Gomara arte bildumagileen egoera:hainbat artistaren lanak jaso dituzteMV izeneko bilduman, baina argitara emateko intentziorik gabe. Hori horrela, Jose Ramon Amondarain pintoreakondare hori "lo" dagoela eta "aktibatu" egin behar dela esan die, etaBularka begiratzeaerakusketa antolatu duMV bildumakolanekin, Zarauzko (Gipuzkoa) Photomuseum museoan. Besteak beste, June Crespo, Jordi Teixidor, Unai San Martin, Cristina Iglesias eta Taxio Ardanaz artisten obrak ikusdaitezke. Abuztuaren 31ra arte egongo da zabalik.
Guztira, 30 argazki, pintura eta eskulturak osatzen dute erakusketa, baina obrek "ez dute zerikusirik" beren artean. "Ez da gai jakin bati buruzko erakusketa bat, artelanen arteko harremanabaita protagonista; haien artean elkar laguntzen dute", esan du Amondarainek. Hark azaldu duenez,lehen begi kolpeanirudi lezakeNico MunuerarenNo france fla II koadroa eta alboan duen June CresporenAm I an objecteskultura ez direla bateragarriak, baina"ongi" uztartzen dira.Erakusketaren hari nagusia Jon Mikel Eubaeta Manu Muniategiandikoetxea artistek idatzitakotestua da, erakusketaren nondik norakoak "ongi" azaltzenetaislatzen baititu.Tartean, Eduardo TxillidarenParmenides: Le Poeme Ipintura eta Angela de la CruzenClutter XI (magenta)eskultura ere ikusgai daude, besteak beste.
Hostopil desberdin bat
Bularka begiratzea erakusketa osatzerakoan,Amondarainekstorytellingestiloa erabili du: artelan bakoitzak "istorio propio" bat du kontatzeko, eta,horregatik, "ez dago" beste obrak baino nabarmenagoa den lanik.Raymond Pettibon komikigilea izan dahorren inspirazio iturri:"Pettibonek irudi solteak marraztenditu —ez du axola alboan esaldi bat idatzi badu—, eta, horman erakusgai jarri ondoren, ikusleak berak sortzen du gidoi propioa". Amondarainek gehitu du ikusleek koadroaren aurreandaudenean hostopil bat ikusi eta horren arabera artelanetan beste batzuek baino geruza gehiago edo gutxiago ikusten dituztela:"Ez da obra bakoitzaren inguruan hitz egin behar, baizik eta non, nola eta zergatik ikusten duen pertsona bakoitzak obren arteko erlazio desberdin bat".
Photomuseum argazkilaritza museo bat izan arren, Amondarainek pinturak eta eskulturak ere jarri ditu aretoan.Pintoreak azaldu duenez, argazkilaritzak esanahi zabala du, eta gaur egun aukera "anitz" eskaintzen dituen eta teknika "asko" uztartu ditzakeeninpresioada. "Gaur egun jada ez da kamera analogiko bat soilik, objektuari irudiari baino gehiago erreparatzen baitiogu, eta dena iruditzat har daiteke". Obren arteko erlazioa irudiaz haratago doala gehitu du, eta irudiek konektatzen dutela.
Erakusketaren tituluak bi esanahi jasotzen ditu: ihesaldia eta igerialdia; "hori islatzen da obretan ere".Gomararekin eta Garaterekin lan egitea "erraza" eta "organikoa" izan dela gehitu du:"Garatekerakusketarako kontzeptu bat proposatzekoeskatu zidan, eta haien bildumako obrak ikusgai jartzeko esan nion;artelanak hilda egotea bainohobeagoada bizirik egotea".