artekaria

Euskal Herriko
Artearen ataria

aktualitatea

Elsa Oliarj-Ines eta Bastien Cosson: Paristik mundu osoari hitz egiten genion, baina ez jende guziari

Artegune berria zabaltzera doaz Elsa Oliarj-Ines eta Bastien Cosson: Artetxe. Atharratzen izanen da erakusketagunea. Kafea hartzeko tokia ere izanen da, liburuz inguraturik.

elsa-oliarj-ines-eta-bastien-cosson-paristik-mundu-osoari-hitz-egiten-genion-baina-ez-jende-guziari
Elsa Oliarj-Ines eta Bastien Cosson. Arg/ Leire Casamajou Elkegarai

11 Juillet 2024 | Leire Casamajou Elkegarai [BERRIA.eus]

Uhaitzaren bazterrean, mendien artean eta barnealdeko herri baten astelehen eguerdiko isiltasunean, uztailaren 6an estreinatuko duteAtharratzen Artetxe artegunea, eta horren azken antolaketetan ari dira Elsa Oliarj-Ines (Atharratze, 1988) eta Bastien Cosson (Urketa, 1988). Artistak dira biak, eta lehengo nekazaritza kooperatibaren egoitzan instalatu ziren igaran urtean. Estreinaldirako, Karbono bilana eta hazkunde-tasak erakusketa aurkeztuko dute, hamar artistarenobrekin. Bi kontzertu ere izanen dira: Prison Food Sucks eta Oihan Oliarj-Ines.

Parisen bizi izanzarete urte luzez. Nondik heldu zaizue Atharratzeko proiektu berria?

ELSA OLIARJ-INES: Artetxe proiektuaren elkartea Palette Terre duzu. Hori Parisen genuen elkartea duzu, eta ideia zuzun horrekin muntatzea proiektua.Bastien ilki duzu Parisko Arte Ederren Eskolatik 2014an. Eta ohartu duzu artearen mundua izugarri zerraturik zela; ez zizun nahi iguriki besteen baieztapena ukaitea. Orduan deliberatu dizu leku baten muntatzea gure apartamentuan: bagenizun ganbara eta beste gela bat, eta, saloi bat egin ordez, galeria bat muntatu genizun. Hori 2014an hasi genizun, 2020ra arte. Lehenik Bastienek bere lana erakusten zizun, eta gero bere lagunen lana, eta bere lagunen lagunen lana… Egin ditizugu 50 bat erakusketa:hilabete oroz igande arrastirian estrena etxean.

Beraz, proiektu berri bat baino gehiago, lekua aldatzen duzuen proiektua da?

OLIARJ-INES: COVID-19arekin ez zuzun haboro posible, eta deliberatu dizugu ekuratzea Palette Terre; eta ikusi ditizugu hemengo [Artetxe eginen duten guneko] argazki zenbait, eta hor ohartu gituzu bazirela gure etxeko 8m2ak, edo 600m2… Enbeia ematen dizu. Zeren leku batean izatea baina ez haboro proposamenik egiteasobera ments genizun.Ni prest ninduzun duela denbora zenbait arra jiteko, baina Bastien ez batere. Hark artearen mundua Parisen baitzuen: ez zekizun nola egin kitatzeko mundu hori eta,halere,nonbait existitzeko. Beraz, bazuzun amiñi bat galtoa nola egin partitzeko,nola egin ez Parisen izateko, baina, halere, jendea gure mundura eramateko?

BASTIEN COSSON: Nahiko antzekoa da armairutik ateratzeko zailtasunak dituen jendearen egoerarekin: batzuk hirira doaz, jadanik agertoki bat baita han, eta, beraz, sentsazioa ematen die holako eremuetan errazagoa duketela norbera izateko. Berdintsua da: Pauen Arte Ederrak egitean, sekulaez nuen usteko artista bilakatzen ahalko nintzenik, ez bainuen artista profesionalik ikusten ene inguruan. Eta Parisera iristean, ikusi nuen biziki onartua zela eta sistema ekonomiko bat bazela hori ahalbidetzen zuena.

Azkenean, halere, itzultzeko erabakia hartu zenuten.

COSSON: Ene buruari galdegiten nion nola jarraituko nuen artista izaten honaetorriz. Beraz, tresna bat sortu behar izan dugu han nituen hausnarketak hemen segitu ahal izateko: leku hori.

OLIARJ-INES: Iragan agorrilan itzuli gituzu, eta iragan dizugu urte osoa hemen lanak egiten. Gure lehen helburua zuzun zabaltzea sosik gabe, ez baitugu oraino deus ere. Baina nahi genitizun gure gauza erakutsi, zeren segur nuzu gero atzemanen ditugula jendea edo sos laguntzak gure laguntzeko. Guretako inportanteena duzu maite dugunaren egitea. Zerbait egitea eta gero instituzioak sar daitezen, baina ez beste zentzuan.

Nola antolatua duzue Artetxe?

OLIARJ-INES: Baduzu kafegune bat, edoliburutegi bat hobeki erran, non posible den zerbaiten edatea, eta erakusketagunea. Etorkizunean beharbada leku bat filmen so egiteko ere bai, eta, etorkizun oraino urrunagoan, erresidentziagunea artistentzat. Bastienek segitzen dizu tindua egiten eta nik filmak egiten: egunean zehar lekua guretako ere baduzu, lan egin dezagun, eta gero badituzu zabaltze tenoreak, 16:00etatik19:00etara.

Uztailaren 6an zabalduko duzue. Nola pentsatua duzue egun hori?

OLIARJ-INES: Izanen duzu erakusketa kolektibo bat. Izanen dituzu Bastienen tinduak, besteen artean. Etanahi ukan dizu segidan lotura bateginartisten eta laborarien estatutuaren artean.

COSSON: Berriz pentsatzen nuen laborarien urte hatsarreko protestei, etaaldarrien artean bada bat artisten aldarrien bera dena: prekaritatetik ilkitzea. Erraten dute anitzez sobera lan egiten dutela eta horren parean saria ez dela egokia, sos laguntzei esker baizik ez direla bizi; alta, ezinbesteko lanbidea da, eta denak horretaz biziki harro dira. Eta pentsatu nuen harrigarria dela, zeren dena ekartzen ahal baikenioke artistaren estatutuari. Gero, afera danola ilustratu erakusketa hori, pentsamendu hori?

Nola ilustratu eta nola transmititu, ezta? Ez duzue Parisko publiko bera ukanen.

COSSON: Prentsa agiria prest da abantzu, baina konplikatua da atzematea nola jendeari zuzendu, eta, bereziki, jakitea nori zuzentzen gatzaizkion. Parisen sare hori erraza da atzematea, eta osatua genuen, gainera; hona etortzean ez dakigu gehiago ongi. Aldi berean, ulertzen dugu Atharratzeko jendeari zuzentzen garela, edo ikastolako burasoei, edo kostaldeko kultur eragile saldoari, edo Bordelekoari edo Pariskoari oraino segitzen gaituena. Beraz, ez dituzu hitz berak erabiltzen.

OLIARJ-INES: Hori duzu interesgarria aldaketan: lehen zinez jende gutiri mintzo gintuzun, jadanik bazekitenak zer egiten genuen, zerendako, nola…

COSSON: Aldi berean, New Yorki, Londresi eta Berlini zuzentzen ginen. Parisen ginen eta mundu osoari hitz egiten genion, baina, azkenean, ez jende guztiari: mintzo ginen Mendebaldeko metropoliari, ingurune horri. Orain egin nahi duguna elastikoago izatea da, ateak zerratu gabe ere edo bizkarra eman gabe. Beste erronka bat izanen da Hegoaldeko jendearekin harremanak egiten hastea, ez baititugu anitz ezagutzen, eta bizki aberatsa baita hangoa ere.


duo-abs

Duo ABS

Exposition collective

SC Gallery (Bilbo, Bizkaia)

Du 29 Novembre 2024
Au 24 Janvier 2025

submerso-imerso

Submerso Imerso

Vanessa Barragão

Cristina Enea fundazioa (Donostia, Gipuzkoa)

Du 26 Septembre 2024
Au 15 Décembre 2024

epika

Epika

04 Déce. | Ismael Manterola Ispizua [BERRIA.eus]

Ez dira lirikarako garaiak. Denak zirraragarria eta ikusgarria izan behar du, nahiz eta segundo gutxi iraun. Aurreko astean graduazio ekitaldiei buruz hitz egiterakoan konturatu nintzen emozioak ukitzeko gauzak eskatzen ditugula.

inigo-garces-hautatua-izan-da-uharte-zentroaren-eskola-lurraldea-2024-25erako

Iñigo Garcés hautatua izan da Uharte Zentroaren Eskola Lurraldea 2024-25erako

| 4 Décembre 2024

Eskola Lurraldeak 2024-25 ikasturterako deialdiaren ebazpena Iñigo Garcésen proiektuaren aldeko izan da. Egitasmoa hiru ardatz nagusitan oinarritzen da: etnobotanika, landare autoktonoen azterketa; soinua, murmurioen eta musikaren esplorazio artistikoa; eta serigrafia naturala, tindagai naturalak inprimatzeko erabiliz.

artium-museoak-juncal-ballestin-artxiboa-plazaratu-du-artistaren-dokumentu-ondareari-buruzko-argitalpena

Artium Museoak 'Juncal Ballestín. Artxiboa' plazaratu du, artistaren dokumentu-ondareari buruzko argitalpena

| 3 Décembre 2024

Liburuan Juncal Ballestini buruzko eskuizkribuak eta testuak erreproduzitu dira, baita Marta Gonzálezekin batera bitxien diseinuan egindako lanei, diseinu grafikoari, espazio eszenikoari eta obra publikorako proiektuei buruzko dokumentazio grafiko zabala ere. Juncal Ballestín Artxiboa Anesvad Fundazioak Artium Museoari dohaintzan emandako artistaren ondarearen parte da.

kolono-europarrek-afrikan-lapurturiko-500-000-artelanak-itzultzeko-ariketa-nekeza

Kolono europarrek Afrikan lapurturiko 500.000 artelanak itzultzeko ariketa nekeza

02 Déce. | Jenofa Berhokoirigoin [ARGIA.eus]

Azaroaren 4an itzuli die Frantziak benindarrei Katakle errege-aulkia, duela 132 urteko triskantzan frantses kolonoek lapurtu zietena. Memoriaren, aitortzaren eta ondare kulturalaren izenean, Europan zehar dituzten lapurtutako 500.000 objektuak berreskuratu nahi dituzte Afrikako herriek.

mugak-lausotuz

Mugak lausotuz

28 Nov. | Garazi Ansa [BERRIA.eus]

'Beyond Human Perception' | Artistak: Maria Castellanos eta Alberto Valverde. | Non: Hibridalab zentroan, Gasteizen. | Noiz arte: 2025eko urtarrilaren 17ra arte.

javier-perezen-un-pedazo-de-cielo-cristalizado-ren-zaharberritze-lanak-abiatu-ditu-artium-museoak

Javier Pérezen ‘Un pedazo de cielo cristalizado'-ren zaharberritze lanak abiatu ditu Artium Museoak

| 27 Novembre 2024

Javier Pérez (Bilbo, 1968), Artioum museoko obra enblematikoa garbitzeko eta berreskuratzeko lanak bertatik bertara ezagutzera hurbilduko da. Hain zuzen ere, esku-hartze horren esparruan, museoak hainbat jarduera antolatu ditu, esate baterako artistarekin topaketa bat, zaharberritze-prozesuaren aurkezpen bat eta Arabako Foru Aldundiko Zaharberritze Zerbitzuko eta museoko langileen arteko elkarrizketa bat.

noizko-ehuren-erakusketa-aretoa

Noizko EHUren erakusketa aretoa?

27 Nov. | Haizea Barcenilla [BERRIA.eus]

Hauteskundeak ditugu gaur EHUn, eta pozgarria da hautatu ahal izatea. Bozkatu ahal izan dudan guztietan hautagai bakarra izan denez, ez da benetako kanpaina seriorik egon; aurrekoarekin jarraitzeko joera nagusitu da, eta irakasleon artean ere pasibotasunez hartu izan da abagunea.

memoria-intimoaren-atlasa

Memoria intimoaren atlasa

21 Nov. | Jone Rubio Mazkiaran [BERRIA.eus]

'joxerra melguizo. refugios-diarios (lerro galduak)' | Non: Artiumen, Gasteizen. | Noiz arte: 2025eko otsailaren 5era arte.

trump-gure-buruetan

Trump gure buruetan

21 Nov. | Ismael Manterola Ispizua [BERRIA.eus]

Donald Trumpek Estatu Batuetako hauteskundeak irabazi zituen egunean bertan, Arte Ederren Fakultateko ikasleak etorri zitzaizkigun graduazio ekitaldia eskatzera. Orduan konturatu nintzen zein hurbil daukagun pertsonaia hori boterera bultzatu duen gizartea.

Artekaria

Le portail de l'art en Euskal Herria

Ceci est le portail créé par le réseau ZAPART. Avec ARTEKARIA, nous voulons donner de la visibilité à l'incroyable richesse artistique et infrastructurelle de notre petit territoire basque (Euskal Herri osoa). En effet, il nous semble que dans un espace aussi réduit où se trouvent tant de musées (Artium, Oteiza, Beaux-Arts de Bilbo, Guggenheim…), de centres d'art (Uharte-zentroa, Tabakalera, Bilbaoarte…), de salles publiques et privées (Didam, Zitadela, Bastero, Portalea, Ospitalea, fondations) galeries traditionnelles ou d'artistes… avec tant de programmations et d'Åöuvres d'artistes visibles, la visualisation de cet ensemble n'est pas facile. Nous avons créé ce portail pour aider à remédier à ce manque.

Artekaria

Le réseau des artistes professionnel.le.s d'Euskal Herria

Zapart a pour objectif de mettre en réseau, de promouvoir le travail et de défendre les droits des artistes professionnel.le.s vivant et travaillant en Euskal Herri (sur les six territoires historiques que sont Araba, Bizkaia, Gipuzkoa, Lapurdi, Nafarroa et Zuberoa).