artekaria

Euskal Herriko
Artearen ataria

aktualitatea

Erroma Bulegoan

Susana Talayero artistak Erromako esperientzia ekarri du Bilboko Bulegoa z/b-ren egoitzara. 60ko hamarkadatik gaur egunera arte emakumezko artistek antolatutako erakusketen ikerketa bultzatzea da Material Voices izeneko programaren helburua. Testuinguru horretan aurkeztu du Susana Talayerok Un fondo blanco que nunca estuvo limpio (Inoiz garbi egon ez zen hondo zuria) izenburua daraman erakusketa.

erroma-bulegoan

2025eko Ekainaren 5a | Ismael Manterola Ispizua [BERRIA.eus]

Programaren asmoa ez da hainbeste ohiko erakusketa bat antolatzea, baizik eta artistak izandako esperientziaren gogoeta eta memoria berreskuratzea. Hain zuzen, Bulegoko arduradunek Erroman bizi izandako urteen oroitzapen modukoa erakustekoeskatu diote Talayerori. Badirudi horretarako artxiboaren formatua proposatu ziotela, baina artistak, ohikoa duen hausnarketa berezia egin duela eskatzaileen proposamenaren aurrean. Beraz, Bulegoko espazioan ikus dezakegunak ondo baino hobeto adierazten ditu artistak Erroman bizitako urteak eta, aldi berean, hiri horrek bere arte praktikan eta bizitzan izan duen eragina eta garrantzia. Horretarako, erakusketa aretoan bi koadro handi besterik ez ditugu ikusiko, Talayerok Erroman izandako bi lantokitan pintatutakoak.80ko hamarkadan hirira iritsi berritan izandako lehendabiziko lantokian egindakoa da bata, eta, bestea, 90eko hamarkadan erabilitako tailerrean sortutakoa. Horrekin batera, lokaleko leihoak estaltzen dituzten marrazkiak jarri ditu, kanpotik eta barrutik aldi berean ikus daitezkeen marrazki sinple bezain indartsuak. Azkenik, guztiari batasuna eta zentzua ematen dion bideolana proiektatu du horma zuri batean. Argazkien bitartez osatutako bideo bat da, eta bertan artistak Erroman egindako eta bizitzari lotutako bi ekintza performatiboazaltzen zaizkigu. Hasierako garaikoa da bata, etaargazkiak ateratzeko lantokitik Trastevereko plaza batera ateratako koadroen desfile moduko bat erakusten du. Eta, urte asko pasatu ondoren, Bulegoko arduradunetako batek proposatutako ekintza bat da bestea, 2024koa.

Hiria bereganatzeko bi modu horiek —hau da, hiriak norbaitengan utzitako aztarna edo eragina; eta artistak berak ekintza xume batzuen bidez hirian aztarna uzteko gogoa —, Susana Talayeroren ibilbideari buruz hitz egiten digute. Erroma ezinbestekoa izan da bere bizitzan eta bere pintura praktikan. Hiri eternoa da Erroma, eta denborari buruz hitz egiten digu, betikoaz eta berriaz, iraganeko pisuaren zama gainetik kentzeko egin behar dugun ahaleginaz eta aldi berean agorrezina den inspirazio iturri den horretaz.

Erakusketaren bidez postalen eta arte historiako irudien azpian edo atzean dagoen Erroma ezagutzeko aukera ematen digu artistak;garai batean underground izan zen hiri zikin bezain distiratsua, aktibismo politiko sakoneko hiria. Memoria ariketa pertsonalak hiriaren memoriarekin bat egiten du.


4-x-4

4 x 4

Erakusketa kolektiboa

Iruñeako Zitadela (Iruñea, Nafarroa)

2025eko Azaroaren 28tik
2026ko Otsailaren 08ra

lurraren-arteak

Lurraren arteak

Guggenheim Bilbao (Bilbo, Bizkaia)

2025eko Abenduaren 05etik
2026ko Maiatzaren 03ra

pintamonas

Pintamonas

Zaragüeta

Nafarroako museoa (Iruñea, Nafarroa)

2025eko Urriaren 10etik
2026ko Otsailaren 22ra

argizari-galdua

Argizari galdua

Erakusketa kolektiboa

Iruñeako Zitadela (Iruñea, Nafarroa)

2025eko Azaroaren 21etik
2026ko Urtarrilaren 25era

ornamento-y-capricho

Ornamento y Capricho

Aitana Rodríguez Albalejo

Desio Artspace (Bilbo, Bizkaia)

2025eko Urriaren 31etik | 19:00
2025eko Abenduaren 12ra

degasek-eginiko-eta-orain-arte-ezagutu-gabeko-margolan-bat-autentifikatua-izan-da

Degasek eginiko eta orain arte ezagutu gabeko margolan bat autentifikatua izan da

Abe. 05 | JdAren artikulutik itzulia

Michel Schulman, XIX. eta XX. mendeetako margolanen adituak, Edgar Degas artistaren margolan berri bat autentifikatu duela jakinarazi du. Artistaren garai italiarrekoa litzateke, 1856 eta 1860 artekoa. Margolana, adituak sortutako Edgar Degasen katalogo arrrazoinatu digitalizatuan sartu da. Egiazko bertsioa bilduma partikular batean dago.

lehen-erdia

Lehen erdia

Abe. 04 | Garazi Ansa [BERRIA.eus]

MAIDER LOPEZ. UKITU | Non: Donostiako Tabakalera zentroan. | Noiz arte: 2026ko otsailaren 1era arte.

esanguratsu

Esanguratsu

Abe. 04 | Haizea Barcenilla [BERRIA.eus]

Guggenheim museoan, Maria Helena Vieira da Silvaren margo eder baten aurrean nengoela, etorri zitzaidan galdera burura: zergatik ez du erakusketa honek berrireki Bilboko Arte Ederren Museoa, Georg Baselitzenak egin beharrean?

bonnat-helleu-museoa-berriz-ireki-dute-hamalau-urtez-hetsi-ondoan

Bonnat Helleu museoa berriz ireki dute, hamalau urtez hetsi ondoan

Aza. 28 | Xalbat Alzugarai Etxeberri [BERRIA.eus]

Obren kalitate "paregabea" azpimarratu du museoko zuzendariak. XV. mendetik XIX. mendera bitarteko artisten obrak erakutsiko dituzte bertan. Herriko etxeko oposizioak irekiera kritikatu du, eta "gardentasuna" galdegin.

oroitzapen-zatikatuak

Oroitzapen zatikatuak

Aza. 27 | Jone Rubio Mazkiaran [BERRIA.eus]

Rut Olabarria. Trukatua eta inperfektua. | Non: Bilboko Rekalde aretoan. | Noiz arte: otsailaren 15era arte.

ondare-deserosoa

Ondare deserosoa

Aza. 27 | Ismael Manterola Ispizua [BERRIA.eus]

Iraganak utzitako ondarea, materiala edo immateriala izan, ez da beti ederra. Kontzeptua bera, azken urtetan asko erabiltzen eta entzuten bada ere, berri xamarra da, ez da beti hor egon eta aldatzen da toki batetik bestera.

euskal-paisaiak-erromantizismotik-gerraostera

Euskal paisaiak Erromantizismotik gerraostera

Aza. 27 | Maddi Iturriotz Alkorta [BERRIA.eus]

1861etik 1996ra bitarte margotutako 50 artelan bildu dituzte Arabako Arte Ederren Museoan. Paisaia genero gisa hartu, eta euskal margolanetan nola garatu den aztertu dute. 'Hurbileko paisaiak' izena du erakusketak, eta apirilera arte izango da ikusgai.

cristobaldik-balenciagara

Cristobaldik Balenciagara

Aza. 25 | Mikel Elkoroberezibar Beloki [BERRIA.eus]

ntziagak egindako jantziek ba al dute zerikusirik Balenciaga etxeak egun egiten dituenekin? Elkarrizketa bat badago, baina sotila, Balentziaga museoko erakusketa batean ikus daitekeenez. "Kontzeptualki lotura handiak daude", Igor Uriaren arabera.

Artekaria

Euskal Herriko Arte ataria

ZAPART sareak sortutako ataria duzu hau. Gure euskal lurralde txikiak duen artista eta azpiegitura aberastasun harrigarriari ikusgarritasuna eman nahi diogu Artekariarekin. Izan ere, hain eremu ttipi batean hainbeste museo (Artium, Oteiza, Arte Ederretakoak, Guggenheim…), arte zentro (Uharte zentroa, Tabakalera, Bilbaoarte…), areto publiko zein pribatu (Didam, Zitadela, Bastero, Portalea, Ospitalea, fundazioen aretoak…), galeria pribatu tradizionalak eta artistenak… hainbeste programazio eta artista lan ikusgai eta denbora berean ikusgarritasun oso zaila dagoela iruditzen zaigu. Horren konpontzen laguntzeko sortu dugu atari hau.

Artekaria

Artista profesionalen sarea

Zapart sareak Euskal Herriko sei lurralde historikoetan bizi eta lan egiten duten artista profesionalen saretzea eta horien lana sustatzea eta eskubideak defenditzea du helburu.