artekaria

Euskal Herriko
Artearen ataria

aktualitatea

Daniel Pecharromán eta Clara Harguindey artista bikotea eta Olaia Baigorri hautatuak izan dira Uharte Zentroko Bitartekaritzako Ikerketa egonaldirako

Egonaldiak helburu bikoitza du: bitartekaritzako ikerketaren praktika nafar lurraldean bultzatzea eta jakintza zein ezagutzen birbanaketari ekiteko espazio eta errekurtsoak sortzea. Zeharkako estetikak: Sua bizitu Ikerketa eta ekoizpen artistikoko egoitza hibridoa garatzeko ebazpenaren berri eman dute bide ere bai.

daniel-pecharroman-eta-clara-harguindey-artista-bikotea-eta-olaia-baigorri-hautatuak-izan-dira-uharte-zentroko-bitartekaritzako-ikerketa-egonaldirako
Hodeien taldea egitasmorako irudi bat.

| 2024ko Uztailaren 3a

Daniel Pecharromán eta Clara Harguindey-ren Hodien taldea eta Olaia Baigorriren Korpografiak, gorputza lurralde gisa (jatorrizkoa gazteleraz: Corpografías, cuerpo como territorio) dira ebatzitako bi egitasmoak.

Daniel Pecharromán eta Clara Harguindey-ren Hodeien taldea

Hodeien taldea irakurketa-kluba da, eta topaketaren eta esperimentazio kolektiboaren bidez, hainbat teknologiarekin, narratiba berriak sortu nahi ditu Uharteko herriaren eta bere testuinguruaren inguruan. Baliabide bibliografikoak irakurriz eta nabigatuz, eta aurkitutako materialak aktibatuz, ingurunearekin erlazionatzeko beste aukera batzuk irudikatuko ditugu, digitalizazio-prozesuak oro har proposatuz.

Olaia Baigorri-ren Corpografías, cuerpo como territorio

Proiektuaren bidez, ikuspegi naturaletik fikziozko mugak sortzen dituzten lerro mugaezinez osatutako mapa bat kontzeptu artistiko bihurtu nahi da, historia hegemonikoak eta tradizionalak ukatutako horretarako lekua izan dezan. Nire ustez, artearen, ikerketaren, lurraldearen eta identitatearen arteko harremana edo hartu-emana sortzean oinarritzen da. Aukera ematea eta herriko bizilagunen kontakizunez baliatzea, beren "mapa propioa" sor dezaten eta lurraldea beren senti dezaten, okupatzea eta bizitzea ez baitira gauza bera.

Zeharkako Estetikak: Sua bizitu ikerketa eta ekoizpen artistikoko egonaldi hibridoa

Zeharkako estetikak: Sua bizitu egonaldirako garatzeko aukeratutako proiektuak Héctor Gardezen Negar egiten duen sua: gorputzak eta haziak batera errekan (Fuego que llora: cuerpxs y siembra junto al río) proiektua eta Anaïs Florinen Suaren eskuak (Les mans del foc)izan dira.

Negar egiten duen sua: gorputzak eta haziak batera errekan

Lurra eta bertan bizi diren gorputzak, nola hitz egiten duten espazioan eta nola eraikitzen diren identitateak abiapuntu moduan hartzen du proiuektu honek, artistaren diziplina anitzetako praktikak hartzen ditu tresna komunitario bat sortzeko, komunitatean belaunaldien arteko elkarrizketa eragiteko eta lurrari eta memoriari buruzko hausnarketa formulatzeko. Sua bizitzea lurrean bizitzea ere bada. Tenerife bezalako lur bolkaniko piztu baten distantzia geografikotik, Hector Gardezek gure gorputzen errealitateak baldintzatzen dituzten landatartasunei, tradizioei eta gizarte-egiturei buruzko hausnarketa garaikidea proposatzen digu.

Héctor Gardez (Tenerife 1990): Hainbat arte-adierazpenekin lotuta, Filologia Hispanikoa ikasi zuen La Lagunako Unibertsitatean, eta Zinema Zuzendaritza Madrilen eta Kuban. Ikus-entzunezko tresna artistikotik abiatuta, arte biziekin eta kultur kudeaketarekin dituen loturetan arakatzen du. Nazioarteko zirkuituetan estreinatutako ikus-entzunezko pieza batzuekin bideogintzan, paperezko filmean edo formatu analogikoan zentratzen da orain bere lana. Europako uharteetako artistei eskainitako Island Connect kosorkuntza-programaren parte da, eta La Lagunako Ateneoko ikus-entzunezkoen arloaren kudeatzailea da. Bere bilaketen artean, identitateei buruzko hausnarketa, landa-eremuko queer-a, artearen botere sendatzailea eta aktibismo sozialerako tresna gisa duen indarra edo adierazpen artistikoaren diziplina eta komunitate anitzeko lanak daude.

Suaren eskuak

Diziplina anitzeko ikuspegi batetik hurbildu nahi du La Flama del Canigó urteko ekitaldira eta, zehazki, Besòs ibaiaren bokaletik gertu dauden hiri eremuko auzoek osatzen duten eremua, bereziki, Sant Adrià de Besòs delakora, 2021. Urtetik aurrera egin baita. Talde eta pertsona ugariren artikulazioa, Canigóko Flamak urtero Sant Joanen su ugari piztu ahal izateko, suari nonahiko eta denboraz kanpoko izaera emanez: nortasun partekatu baterako su bakarra.

Les mans del foc proiektuarekin, erritualizatutako praktika kolektibo baten eta haren inguruan aktibatzen diren dimentsio sozial, identitario, politiko eta afektibo desberdinen gainean jarri nahi da fokua.

Anaïs Florin: Batez ere testuinguruko praktiken esparruan lan egiten du, eta interes berezia eskaintzen die lurralde-eraldaketei lotutako kontakizun, memoria eta borrokei. Bere lanak artxiboaren inguruan oinarritzen du, eta Valentziako historia hurbila erabiltzen du komunitatearen ideiaren inguruan eta hiria iraganeko, oraingo eta etorkizuneko topaketen leku gisa hausnartzeko.

Valentziako Erkidegoko Consorci de Museus-eko Sabers Subalterns-en Cultura Resident – Mediación y Cossos Comuncrédito programek beka eman diote, eta hainbat ekitalditan parte hartu du, hala nola Poliniza Dos, Bien Urbain – art dans et avec l ‘espace public, Mislata Miquel Navarro-ren Biennal – Arte Publikoko Sariak edo Manifesta Biennial Europe' s Nomadic Biennial – Manifesta 15 Barcelona.


amaigabeko-taupada

Amaigabeko taupada

Naia del Castillo

Marzana aretoa (Bilbo, Bizkaia)

2025eko Azaroaren 14tik
2026ko Urtarrilaren 09ra

h

H

Josu Bilbao

Artium (Gasteiz, Araba)

2025eko Maiatzaren 30etik
2025eko Azaroaren 30era

artelekun-zehar-1987-2002

Artelekun zehar. 1987-2002.

Artxiboan oinarritutako Artelekuri buruzko erakusketa bat

Artium (Gasteiz, Araba)

2025eko Uztailaren 04tik
2026ko Urtarrilaren 11era

topaketen-dardara-artistikoa-iraunaraztea

Topaketen dardara artistikoa iraunaraztea

Aza. 16 | Uxue Rey Gorraiz [BERRIA.eus]

Iazko Iruñeko Topaketetan plazaratutako gogoeta artistikoetan inspiratutako sei obra jarri dituzte ikusgai Baluarten, gune hori pentsamendurako eta sorkuntzarako "erresonantzia kaxa" bihurtzeko asmoz. Erakusketa azaroaren 29ra arte izanen da ikusgai.

erakusketa-integratzailea

Erakusketa integratzailea

Aza. 14 | Ismael Manterola Ispizua [BERRIA.eus]

Gutxien espero duzun erakusketak generoaren parekidetasun aldetik egokia izateagatik harritzen zaitu. Ezusteko polita izan nuen Bartzelonako Miró Fundazioan ikusgai dagoen Miró eta Estatu Batuak erakusketa bisitatzerakoan.

ez-dakizuna-egitea-ez-dakizunarekin

Ez dakizuna egitea, ez dakizunarekin

Aza. 14 | Iñigo Astiz [BERRIA.eus]

Azken bost urteetan sortutako eskulturak bildu ditu Angel Bados artistak Bilboko Carreras Mugica galerian. Jorge Oteizaren oihartzuna eta Europako artea ez ezik, arabiar kultura ere izan du sorkuntzarako solaskide.

firenzek-fra-angelicoren-birbalorazioa-proposatzen-du

Firenzek Fra Angelicoren birbalorazioa proposatzen du

Aza. 12 | Olivier Tosseriren artikulutik itzulia [JdA]

Italiako azken hirurogeita hamar urteetan egin den lehen atzera begirako erakusketak baieztatzen du fraide margolariari Berpizkundeko iraultza artistikoan egotzitako rola.

Artekaria

Euskal Herriko Arte ataria

ZAPART sareak sortutako ataria duzu hau. Gure euskal lurralde txikiak duen artista eta azpiegitura aberastasun harrigarriari ikusgarritasuna eman nahi diogu Artekariarekin. Izan ere, hain eremu ttipi batean hainbeste museo (Artium, Oteiza, Arte Ederretakoak, Guggenheim…), arte zentro (Uharte zentroa, Tabakalera, Bilbaoarte…), areto publiko zein pribatu (Didam, Zitadela, Bastero, Portalea, Ospitalea, fundazioen aretoak…), galeria pribatu tradizionalak eta artistenak… hainbeste programazio eta artista lan ikusgai eta denbora berean ikusgarritasun oso zaila dagoela iruditzen zaigu. Horren konpontzen laguntzeko sortu dugu atari hau.

Artekaria

Artista profesionalen sarea

Zapart sareak Euskal Herriko sei lurralde historikoetan bizi eta lan egiten duten artista profesionalen saretzea eta horien lana sustatzea eta eskubideak defenditzea du helburu.